Stolt -nillegjeng!
Norsk Designråd ga ut utmerkelsen Design Effekt til 12 bedrifter i år, for sine strategiske satsninger på god design og -nille var en av disse 12. Noe vi var veldig godt fornøyd med! Men det stoppet visst ikke der... De valgte videre ut tre bedrifter som var nominert til den prestisjetunge Design Effekt Grand Prix-prisen for 2010. Disse bedriftene var Lerum, Posten Norge og altså -nille.
Og vi vant!
Vi -nille er stolte av jobben som alle i vår organisasjon har lagt ned, med våre egne designere og de flinke folkene i designbyrået vårt, New Store Europe, i spissen! Vi kommer tilbake med bilder og kommentarer fra utdelingen og feiringen etterpå, straks jeg får dette fra folkene som var der i kveld.
Akkurat nå kjenner vi på stoltheten av å jobbe med alle disse flinke folkene i -nille - og gleder oss til fortsettelsen! Vi har kommet langt, men vi har enda mye mer spennende i årene fremover. Som administrerende direktør Pål Wibe sa i anledning prisoverrekkelsen; "Vi er allerede i ferd med å designe morgendagens Nille-butikker, så i 2015 satser vi på å vinne igjen!"
Det er det man kaller ambisjoner!
Les gjerne Pressenytt sin artikkel om dette. Du finner Pressenytt også på twitter.
Les jurykjennelsen om -nille her. Vi oppfordrer samtidig om at du også leser om hvorfor juryen fremmet firmaene Lerum og Posten Norge også - det er ingen tvil om at vi var i hard konkurranse med gode, norske selskap som fokuserer på og belønner god design for å nå sine strategiske mål.
Dette er Design Effekt
- Tildeles designprosjekter der det er tydelig dokumentert årsak og virkning mellom design og prosjektets suksess.
- Arrangeres av Norsk Designråd, som har som formål å inspirere og bidra til at norsk næringsliv investerer i design i sin forretningsutvikling.
- I år mottok Norsk Designråd totalt 18 søknader. Av disse har juryen tildelt utmerkelsen ”Design Effekt” til 12 bedrifter. Nille, Lerum og Posten ble nominert til ”Design Effekt Grand Prix”, med Nille som årets vinner.
- Både ”Design Effekt” og ”Design Effekt Grand Prix” deles ut årlig under Næringslivsdagen.
- Årets jury ble ledet av Katinka von der Lippe (design- og R&D-sjef i Think), og består av Øyvind Lilaas (daglig leder i Lilaas AS), Sverre Høven (kommersiell direktør i Flytoget), Harald Barfod (markedsdirektør i Peppes Pizza), Jens Herman Ruge (seniorrådgiver i Patentstyret), Karen Onsager (informasjonsdirektør i Hafslund) og Hanne S. Alexandersen (markedsdirektør i Raise)
- Utmerkelsen er utviklet etter modell av Design Effectiveness Award (DEA).
- For mer informasjon om Design Effekt les her.
(Kilde for linker og info: Pressenytt)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar