Vår butikk på Gulskogen senter var den som fikk besøk i førjulstiden i år og butikksjef Samira var godt fornøyd med det! Hun trakk frem at det å kunne gi direkte tilbakemeldinger til øverste sjef, vite at han hadde hørt henne, var noe av det mest positive med å ha Pål i butikken. Om han kunne gjøre noe med hennes ønsker og tilbakemeldinger ville helt klart være veldig fint, men det å vite at hun var blitt hørt fullt og helt, var rett og slett noe av det aller viktigste for henne. Hun hadde lagret opp en lang liste med tilbakemeldinger fra kunder og hennes egne ansatte og ikke minst sine egne innspill og fortalte dette villig til Pål. Pål hadde fornuftig nok med seg en liten blokk i lomma som han tok frem og noterte på...
Kundene visste nok ikke at de ble ekspedert av administrerende direktør i selskapet og var mer i den tro at de hadde med en nyansatt julehjelp å gjøre. Pål fikk kyndig hjelp av de andre ansatte i butikken vår på Gulskogen og etterhvert ekspederte han kunder uten bistand eller noen som tittet over skulderen. Han ble satt til å fylle varer i hyller og fikk på den måten se hvor viktig godt gjennomtenkt emballasjepakking har å si for effektiviteten ute i butikkene. Pål fikk for eksempel se med egne øyne hvor lang tid det tar å få pakket ut og stablet dekketallerkene i butikken. Disse dekketallerkene selger -nillekjeden til en utrolig kampanjepris for tiden, noe som gjør at de 'flyr' ut av butikken og dermed må fylles på til stadighet. Innpakking av hver dekketallerken, med beskyttelse og silkepapir, gjør at dette blir både blir tidkrevende og skaper mye unødvendig emballasje sett i et miljøperspektiv. På fikk i tillegg gode innspill fra butikksjef Samira på at strekkodene på tekstilvarer må festes bedre, da det tar unødig mye tid for de ansatte å finne riktig pris på de riktige tekstilproduktene. Og som nevnt; Pål noterte villig ned alle innspillene og erfaringene...
Etter en lang dag i butikken spurte vi Pål om det var noe han hadde gjort som han var spesielt godt fornøyd med. Han trakk frem jobben med å få ut varer på kampanjetorg i butikken og å få de viktigste bestselgerne i julesesongen inn i hyllene. Og til slutt, om han mente det helt seriøst eller ikke, trakk han frem jobben han hadde gjort med vårt brillestativ. Brillene var sirlig sortert, sentrert og alle varianter var representerte. Naturligvis må vi dele med dere noe bilder av Påls "kunstverk";
Butikksjefen på Gulskogen, Samira, startet i -nille for mange år siden, som ekstrahjelp i en annen av våre butikker og har jobbet hardt, engasjert og dedikert videre - og er nå altså butikksjef i stor, fin og ny butikk på Gulskogen. Slikt engasjement og lojalitet settes stor pris på i -nillekjeden og vi er rett og slett svært stolte av vår lave prosent ift butikksjefer som ønsker å slutte i kjeden. Dette er noe som forhåpentligvis skinner gjennom til kundene i butikken også - at ansatte er dedikerte og engasjerte i -nille og vårt konsept, og de kundene vi snakket med og traff på Gulskogen i går, var svært godt fornøyd med butikken til Samira.
Takk for at vi fikk komme innom og fotografere litt i butikken din, Samira!
Takk for at du tok deg tid til å prate litt med oss. Førjulstiden er hektisk, men vi håper du og dine ansatte får en strålende førjulstid i butikke med mange fornøyde kunder og god stemning! Og hvem vet, kanskje Pål klarer å gjøre noe med noen av dine innspill også etterhvert? Det satser vi på!
Oppdatering;
Etter en lang dag i butikk fikk Pål sendt alle de gode innspillene til de menneskene i -nille som kan gjøre hverdagen enklere for Samira & co i butikkene våre. Rett etter dette ble skrevet kunne han allerede bekrefte at vi rett etter påske vil ha alle strekkodeetiketter på tekstilvarer festes på vaskelappen. Dermed var en av mange gode innspill fra Samira og andre butikksjefer lyttet til og gjort noe med, så nå gjenstår kun en nøye gjennomgang av de andre innspillene!
Dette er jo litt som TV-Norge programmet "Undercover boss". Bare at der vet ikke de ansatte at det er sjefen. Et veldig interessant program.
SvarSlettSikkert veldig sunt for ledelsen å få oppleve en vanlig dag i butikken, det kan man lære mye av :)
Det som er problemet mitt når jeg er å handler på Nille er at mange varer mangler hylleetiket med pris på varen og at varen ikke er priset. Jeg føler at hvis jeg går å spør om prisen at ekspeditøren tenker at jeg ikke er ute etter å kjøpe varen bare lurer på prisen. Og dermed bare sjekker priser.
SvarSlett